Isnin, 1 Disember 2014

M.A

Saya masih ingat sejak saya kecil, ayah selalu mengucapkan kata-kata berupa;
"M.A tu, kalau ada...tak ke manalah!"

Memang dasar anak nakal. Tak mahu dengar kata ayah. Nah, sekarang baru sedar! Betul lah, MALAS itu, kalau ada dalam diri, kita tak akan bergerak sikit pun. Tidur saja kerjanya. Macam orang biasa-biasa. Malah lebih teruk dari orang biasa-biasa lagi!

Teringat juga cara menghalau syaitan yang memelikkan ayah saya:
"Kalau M.A tu datang, syaitan lah tu! Ambil hanger, sebat kat belakang. Biar syaitan lari!"

Tapi, saya rasa ada betulnya. Ada kalanya kita perlu dihambat untuk bangkit dan tunaikan tanggungjawab sebagai hamba dan du'at. Mungkin sebab itu juga ada buku bertajuk Hambatan Dakwah.

Saya budak rajin belajar. Kalau saya ada M.A tak kemana lah saya.

Ada kalanya rasa blog ini dipenuhi tulisan anak berumur 9 tahun. Oh, apa sudah jadi? Mana Sumaiyah Rushdan ni?

Dia lari...
Ke mana?

M.A.S

:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan