Jumaat, 28 September 2012

Pesan kakak saya



Alhamdulillah, sampai dengan selamat. Cuma kulit sedang mengalami sesi penuaan di negeri orang. Nak buat macam mana, memang itu prosudernya.

Walau apapun, alhamdulillah seronok sebab sampai dekat bumi anbiya setelah macam-macam ujian akhirnya tempatku disini. So, pengajarannya, kalau takdir kita kat situ, pusinglah tang tu ka tang ni ka, tetap akan kita sampai dekat takdir kita juga.

Teringat apa yang kakak saya cakap(dalam skypelah), bahawa perkara pertama yang saya perlu buat adalah sentiasa tajdid niat. Even kita dah lakukan sesuatu pekerjaan pun kena tajdid niat untuk apa datang bumi padaang pasir dan bumi unta ni.

Sebab niat adalah kunci sesuatu amalan itu diterima atau ditolak.

Bila sampai sini, saya rasa ganjal sikit. Dan jadi 'silent' sat. Sebab tak pandaai nak berkawan. Siapa yang saya kenal pulak, saya duk terlebih bercakap dan ketawa.

Tapi entah kenapa saya terlalu terkesan dengan kakak saya. Membuatkan saya nak duduk dekat dengan kakak saya dan saya nak berada dalam suasana dia hidup di mesir sekarang ini. Saya rasa ada something yang boleh buat hati saya rasa tenang dengan amalan dia. Kan orang cakap, kawan tu adalah cerminan diri seseorang itu. Jadi saya rasa cermin-cermin kakak saya ni adalah cermin-cermin yang mahal dan berkualiti yang mampu lantunkan cahaya pula buat orang lain. Payah nak jumpa.

Tapi apa-apa pun,hidup perlu diteruskan. Ikut prosuder. Suatu hari nanti saya akan rasa saat dapat cermin-ceerrmin macam yang kakak saya rasa sekarang.

Kakak saya pesan banyakkan ngaji. Supaya masa tak dibuang. Tapi saya tak boleh duduk diamlah. Kalau saya diam itu,tidurlah maknanya. Apapun,esok saya dah start blajar, so, anda wajib mendoakan. hehehe =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan