Selasa, 3 Januari 2012

Syiddu halak

Asal telefon je, "Anyah,doakan kakak, imtihan!"

Iya utik sayang, I'll pray for you! Biar Allah beri utik yang terbaek punya. Gagal ke cemerlang ke, utik dah usaha kan? Maiyah percaya utik dah usaha! Kan Allah tahu, kan?

Jangan takut, hadapi saja. Satu tips, diambang pekse ni, banyakkan doa, dan tawakkal. Kawan maiyah kata, time minggu exam, dah tak guna nak ulang semua dari kuit ke kulit, nanti kita stuck. So, apa yang dia buat adalah bangun malam, selesaikan dengan Allah dulu. Time nak bukak buku tu, baca doa dan yakin dengan Allah bahwa Allah akan bantu. Belek je mane2. Doa jugak supaya apa yang kita baca masuk. Kalau tak masuk, jangan tension. Istighfar banyak2, supaya Allah kasi hint dia. Amalkan selawat fatih. Satu benda dia cakap kat Maiyah, "KITA DAH BELAJAR 2 TAHUN, MUSTAHIL KITA TAK TAHU APA2. SEBENARNYA KITA TAHU, CUMA LUPA. ITU SEBABLAH KITA KENE BANYAK DOA SUPAYA ALLAH INGATKAN KITA BALIK. TAWAKKAL KENA KUAT. DAPAT TAK DAPAT, NOMBOR DUA. YANG PENTING, 2TAHUN DAH KITA USAHA,DOA,dan SEKARANG KENE APPLY TAWAKKAL tu!"

Erk,waktu dengar apa dia cakap ni tertelan juga air liur, takut dan tak berani bak amal. Tapi try la, utik akan jadi tenang dan tak gundah. But it doesn't mean you leave to pray for najah after exam (^__^) K? Ini tips untuk yang lain juga, Akh BURAIDAH and MUAZ eh?

Nahdiyyah Rushdan BOLEH! ALI RUSHDAN BOLEH! MUMTAZ UNTUK UMMAH kan? SO, KUAT x3!

jangan lupa doakan me jugak tahu!



pst...
haha, tadi abi cium pipi, cakap kat anyah, abi sayang anyah. Anyah pun macam sebak sikit2, anyah peluklah abi, anyah tak tahu la nak cakap apa tapi yang keluar 'syiddu halak!'sambil tepuk2 belakang abi, heheh . Sebab itu je kalimah arab yang abi suka sebut ke anyah time2 takut nak pekse. So, ucapan tu untuk semua jugaklah.

To my younger bro and sis, nguehx3 selamat bersekolah dei! Akak nak enjoy pi bandar~

salam sayang :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan