Rabu, 4 Januari 2012

ZIP file?

Urusan Paduka Baginda

Dulu ingatkan memang betul2 untuk orang atasan saja surat tu, rupanya ia macam something yang penting jugak dan berhak digunakan oleh sape2 saja. Jadi penerima akan lebih prihatin dengan surat itu berbanding surat yang lain.

Ok, sebenarnya tiada kena mengena pun, cuma teringat. ZIP file. Apa kena mengena dengan hidup dan mati?

Baru2 ini yang tak berapa nak baru dah dalam dua minggu yang lepas, saya ada mendownload something iaitu perisian Adobe Photoshop, tapi tak berjaya. Jadi tanya Akh Bur, gane nih? Dia pun suruh download Dropbox then baru download file yang dia akan bagi tu. Tiba2 terkeluar asas Adobe tu dalam bentuk ZIP file.

Dan kerana ZIP file itulah saya terfikir, perlu ke ZIP file, compressed dan sebagainya ni? Macam agak menyusahkan pengguna.

Tapi pengajarannya bagi saya, dalam hidup perlu ada. Dalam ZIP file hanyalah ruang untuk kenangan2 indah dan pahit manis yang dilalui sahaja. Dendam kesumat benci kena masuk dalam Recycle bin.

ZIP file boleh buka time kita rasa tak ada semangat, time tension2, time nak cari pengajaran hidup dan sebgainya yang munasabah. Itu bagi saya lah.Bagi anda, saya tak kesah, asal ia bawa kebaikan, sudah. Yang penting jangan salah gunakan 'teknologi' ini .

Mulut yang perlu diinstall sebagai ZIP file

Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, hendaklah dia berkata baik atau diam...

Ini petikan hadith 40. Maka, amalkan

Selamat beramal (^___^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan