Isnin, 12 Mac 2012

Ana uhubbuki fillah

sweet...terima kasih sebab sayang akak. Akak sayang kamu jugak.

dalam sayang, kita boleh. Tapi jangan jadi berlebihan. Berkadaranlah. Sebab kalau sayang sangat boleh jadi benci. Jadi, berkadaranlah sayangnya

Akak cuma terfikir, sayang akak ni berkadaran atau berlebihan. Takut nanti bawa masalah pada iman.
Akak muhasabah sekejap, kenapa akak sayang kamu? Betul ke kerana Allah, atau sekadar saluran sayang yang dijalin kerana kamu sayang akak jugak?

Apa yang pasti, sayang ni akak tak tau kenapa. Akak cuba letak kerana Allah, sebab itu saja jalan yang Allah redha. Akak mahu kamu semua taat Allah dan Rasul bukan kerana akak suruh, tapi atas kesedaran kamu sendiri. Kamu semua dah besar. Akak nak tengok kamu dewasa dengan suasana Islam.

Kalau adik kandung akak rajin, akak mahu kamu adik yang bukan kandung akak pun jadi rain. Kalau kamu yang bukan adik kandung akak belajar al-Quran, selalu practice hafal quran, akak nak adik akak pun rajin ngaji, rajin hafal Quran. Pendek kata, apa yang baik yang ada pada kamu, akak nak jugak ada pada adik akak. Apa yang baik yang ada pada adik akak, nak kamu cuba amalkan jugak. Sebab akak dah anggap kamu semua macam adik sendiri. Berat nak tinggal. Risau nak biar. Jadi peluang inilah akak cuba manfaatkan.

Gitu jugaklah kalau akak marah. Tapi jujur akak cakap, kamu ajar akak erti sabar. Allah takdirkan akak jumpa kamu mungkin untuk ini. Terima kasih Allah. Terima kasih adik-adik.

Dan Allah juga beri akak sahabat-sahabat yang begitu indah sepanjang hidup akak. Semua pertemuan dengan sahabat2 akak sejak dari lahir adalah suatu yang indah buat akak. Walaupun tengahnya ada rasa ngilu dan sakit. ah, itu normal dalam persahbatan. Sebab sakitlah ada manis kan?

Dik, akak sayang kamu semua. Satu pesanan utama. Taat Allah dan rasul. Yakin Allah ada sentiasa bersama kita, Dia dengar doa kita. Serius, Dia dengar,,,lagi2 orang yang macam adik2. =)

Wassalam

1 ulasan: