Ahad, 18 Mac 2012

Kalau sudah begitu

ujian itu...
Kalau sudah tersurat, aku terima. Cuma menghadapinya agak pahit...dan memenatkan. Aku penat fikir. Aku penat amal, tapi aku masih lagi tak kuat. Mungkin kerana terlalu banyak berfikir berbanding beramal.

Untung jika jiwa ada lagi sisa syadid. Untung juga jika hati masih ada maruah. Untunglah ...

Antara perkara yang boleh melembutkan hati;

1) dengar alunan quran waktu tengah2 malam.

2) Hayati Sirah Nabi s.a.w

3) Ziarah kubur

4) Ziarah orang sakit

5) Tengok filem yang memberi iktibar seperti Umar al-Khattab

6) yang ni tak ingat

ni saya petik dari cerita dalam tv hijrah...khawatirus syab. Dia kate, masing2 boleh amalkan yang mane2 pun...tapi antara yang dia cadang...inilah.

ok, dah malas nak bercakap. Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan