Sabtu, 17 Mac 2012

Tinggalkan dia pada Tuhanmu

Aku tinggalkan ini
Dia, sukar kulupakan. Hakikatnya tak perlu dilupakan. Jujur, hati ini merinduimu,sangat-sangat! Sedangkan kita punya beza, cuma segelintir yang serupa. Aku tidak tahu apa pula pandanganmu.

Aku mahu berhenti beremosi. Kalau sayang, jangan sayang sangat...kerana nanti timbul benci. Kalau benci, jangan benci sangat...kerana nanti akan timbul sayang. Maka, berpada-padalah. Dan Nabi juga tidak suka akan perbuatan yang berlebih-lebih. Jadi, sayang, rindu,cinta, kasih ini...kubataskan biar hanya kerana Allah.

Sahabat,
Kita mungkin kenal hanya dalam sesaat dan bakal berjabat dengan jabatan yang mungkin itulah yang terakhir. Aku risaukan keadaanmu, tapi aku lupa...Allah kan ada. Jadi apa aku nak risaukan.

Sahabat,
Aku tinggalkan kau dalam kalungan doa selamat buatmu. Semoga kita sentiasa dalam maghfirah dan rahmatNya. Bajailah benih iman yang kita semai. Kini ia mula menghasilkan tiga daun, iman, islam dan ihsan. Maka bajailah ia bersama. Meski jarak dan masa memisahkan kita.

Sahabat,
aku mencintaimu kerana Dia, insyaAllah.

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan